waterworks3invitasjon.jpg

WATERWORKS - SVEIN FLYGARI JOHANSEN

27.01. - 14.03
Velkommen til utstillingsåpning på Alta museum fredag 27.01 kl. 19:00.
I 2017 har Alta kunstforening 50 årsjubileum, det feirer vi med en rekke utstillinger, seminar og prosjekter. I våres jubileumsår er det viktig for oss at våres prosjekter har fokus på etablerte kunstnere som har tilknytning til Alta og Finnmark samt unge kunstnere fra området.

Vårt første prosjekt i 2017 er en Jubileumsutstilling i samarbeid med kunstneren Svein Flygari Johansen. Svein Flygari arbeider med ulike medier som installasjoner, film og skulptur og er som markant og samfunnsengasjert kunstner, opptatt av moderniseringsbegrepet i tilknytning til natur, kultur og identitet. Svein Flygari Johansen har sterk tilknytning til Alta og Finnmark, men dette er første gangen han stiller ut i Alta kunstforening.

I denne anledningen har vi inngått et samarbeid med Alta museum om utstillingslokaler. Det gir oss bedre muligheter til å stille ut et bredt utvalg av Svein Flygaris kunstverk og installasjoner. Verkene som stilles ut er: "The Fish", "Your are approximetly", "Waterworks", “Nature Reacting on you Reacting on Nature", videokunstverk og nyere maleri.

Utstillingen varer fra 27. januar 2017 t.o.m 14.mars 2017