OPPUSSING

Det er tid for en høyst nødvendig oppussing og rehabilitering av Alta Kunstforenings utstillingslokaler i den tidligere postgården på city. Hvis alt går etter planen blir arbeidet gjennomført til høsten.

Det betyr dessverre at kunstforeningen må vente med nye utstillinger i lokalene til 2023. Vårt prosjekt NåDa / DálDalle / NytSilloin som er et prosjekt for ungdom i samarbeid med en samtidskunstner, vil gjennomføres til høsten i andre lokaler. Vi vil muligens også stille ut vår egen kunstsamling i alternative lokaler – tidspunkt er ikke fastsatt.

Ellers ser vi fram til å ønske velkommen til soloutstilling med kunstner og kartograf Elle-Hánsa / Keviselie / Hans Ragnar Mathisen i februar 2023. Han er blant annet kjent for sine ulike kart over Sápmi.

Vi ønsker alle en god sommer!

Vennlig hilsen styret i Alta Kunstforening